Lelujen customointi

Keskustele keräilystä, keräilyleluista, lelusarjoista ja niiden taustoista, hae ja jaa keräilyyn liittyvää tietoa.

Lelujen customointi

ViestiKirjoittaja Arto4000 » 30 Marras 2013, 21:00

Väsäsin tänään kunnolliset metalliketjut Nick TMNT Michaelangelon nunchakuille. Figuurin mukana tulevien nunchien ketjuthan ovat muovia, mikä rajoittaa hieman niiden käyttöä ja aina on vaara, että ne katkeavat kun tarpeeksi vääntelee. Minulla oli jo aiemmin noihin nunchiin laitettu metalliketjut ns. ammattilaisen tilaustyönä, mutta lopputulos oli "kaunis" liimaviritys, jossa ketjut oli vain liimattu kapuloihin. Ja sitä liimaa oli paljon isona klönttinä. Kaiken lisäksi se liimaus petti kun eräs kaunis päivä vahingossa pudotin nunchat lattialle. Päätin nyt sitten tehdä homman itse ihan kunnolla. :)

Jos joku muukin on kiinnostunut kyseisestä operaatiosta, niin homma meni yksinkertaisuudessaan näin:
1. Nunchakun kapulan päähän porasin reiän 1mm poranterällä. Pyörittelin poranterää varovasti ihan vaan käsin, eli mitään konettakaan ei tarvinnut. Myöhemmän vaiheen kannalta 1,5mm terä olisi varmaan ollut parempi tähän, mutta minulta ei sellaista löydy.
2. Ketjun uloimman silmukan läpi laitoin pätkän rautalankaa ja taitoin sen kaksinkerroin.
3. Leikkasin ylimääräisen pätkän rautalangasta pois ja pihdeillä koitin painella päätä vähän lyttyyn, että se menisi paremmin reikään.
4. Lämmitin nunchaku-kapulaa hiustenkuivaajalla lämpimäksi, jotta muovi olisi vähän pehmeämpää ja joustavampaa. En tiedä oliko tällä mitään vaikutusta koko hommassa, mutta tein varmuuden vuoksi jos se helpottaisi seuraavaa vaihetta.
5. Työnsin rautalangan reikään mahdollisimman syvälle. Tässä jouduin käyttämään vähän voimaa, koska käyttämäni rautalanka oli sen verran paksua ja reikä oli ehkä aavistuksen liian pieni.

Ja sama sitten lopuille kapuloille. Reikään olisi voinut laittaa liimaa ja sitten vasta työntää rautalanka sisään, jolloin liitoksesta saisi vähän pysyvämmän. En kuitenkaan halunnut läträtä liimojen kanssa ja ketjut tuntuvat pysyvän ilmankin hyvin paikallaan.

Olen tyytyväinen lopputulokseen. :) Jossain vaiheessa saman voisi tehdä myös figuurin mukana tulleelle kusarigamalle, jossa myös on pitkä muovinen ketju.

DSCN3791.JPG
DSCN3795.JPG
DSCN3800.JPG
DSCN3804.JPG
Avatar
Arto4000
Fabu
 
Viestit: 540
Liittynyt: 21 Syys 2013, 18:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lelujen customointi

ViestiKirjoittaja BryanFur » 30 Marras 2013, 21:47

Juu aika hienot ovat; mistäs tuon itse ketjun sitten teit tai sait? :mrgreen:
Avatar
BryanFur
Primo
 
Viestit: 42
Liittynyt: 19 Loka 2013, 22:57
Paikkakunta: Kotka

Re: Lelujen customointi

ViestiKirjoittaja Arto4000 » 30 Marras 2013, 23:06

BryanFur kirjoitti:Juu aika hienot ovat; mistäs tuon itse ketjun sitten teit tai sait? :mrgreen:

Ne sain tuon mainitsemani aiemman liimaviritelmän tekijältä. Askarteluliikkeistä noita muuten varmaan löytyy.
Avatar
Arto4000
Fabu
 
Viestit: 540
Liittynyt: 21 Syys 2013, 18:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lelujen customointi

ViestiKirjoittaja Jang » 06 Joulu 2013, 16:15

(Saako tänne laittaa muutkin customkuvia?)

Lapsen joulukalenteriturtlesit oli vähän tylsiä, niin minäpä vähän maalasin niitä uusiksi :D
Liitteet
Img_74553.jpg
Img_74553.jpg (55.33 KiB) Katsottu 8772 kertaa
Jang
Quatro
 
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Loka 2013, 21:58

Re: Lelujen customointi

ViestiKirjoittaja Topsu » 06 Joulu 2013, 18:55

Arto4000 kirjoitti:
BryanFur kirjoitti:Juu aika hienot ovat; mistäs tuon itse ketjun sitten teit tai sait? :mrgreen:

Ne sain tuon mainitsemani aiemman liimaviritelmän tekijältä. Askarteluliikkeistä noita muuten varmaan löytyy.

Askartelu-/ompeluliikkeistä löytynee metritavarana, itselläni on tuollaista varmaan vielä puolisen metriä jäljellä, ei ole turhan kallista. Itse ostin Kuopiosta Nappi ja Nauha -nimisestä ompelutarvikeliikkeestä.

...Josko sitä jossain vaiheessa saisi itsekin jotain uutta tähän ketjuun laiteltua, niin olisi uudellakin foorumilla. :D
Avatar
Topsu
Duplo
 
Viestit: 143
Liittynyt: 23 Loka 2013, 11:33

Re: Lelujen customointi

ViestiKirjoittaja Lersa » 01 Tammi 2014, 21:39

Yhdistin Herkuleksen ja Dino Valleyn Spinosauruksen. Sain aikaan kuvassa näkyvän ärvötyksen ja kaksi pelokasta lasta. Oli näköjään liian pitkä joululoma.
Liitteet
Herkulekset.JPG
Herkulekset.JPG (131.09 KiB) Katsottu 8741 kertaa
Avatar
Lersa
Quatro
 
Viestit: 20
Liittynyt: 21 Loka 2013, 20:51

Re: Lelujen customointi

ViestiKirjoittaja JohQ » 26 Tammi 2014, 13:21

Oli pakko verhoilla pari Barbie-tuolia, että olisivat vähän neutraalimpia ;)

Ennen:
2014-01-23 10.59.43.jpg


Jälkeen:
2014-01-26 12.15.47.jpg
Avatar
JohQ
Nukketäti
 
Viestit: 264
Liittynyt: 19 Syys 2013, 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Lelujen customointi

ViestiKirjoittaja maudpie » 11 Loka 2014, 22:24

Itse customoin littles petshoppeja, minull ei ole nyt kuvaa, mutta olen kustomoinut esimerkiksi slendercat ja derpy lintu :D
Pullip, blythe, lps, mlp.. kaikki kelpaa ♥
maudpie
Made in China
 
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Loka 2014, 22:19

Re: Lelujen customointi

ViestiKirjoittaja JohQ » 19 Maalis 2015, 15:57

Kuva

Tämmöinen simppeli customi tuli tehtyä, eli LPS pää Obitsu 11 cm vartalossa :) Vaatteet itse ommeltu tiätty ;)
Avatar
JohQ
Nukketäti
 
Viestit: 264
Liittynyt: 19 Syys 2013, 14:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Lelujen customointi

ViestiKirjoittaja Hexanator » 08 Marras 2016, 21:00

Itsehän joskus harrastin tätä customointia paljonkin mutta sitten se jotenkin jäi.
Hexanator
Quatro
 
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Marras 2016, 20:56


Paluu Lelut & lelukeräily

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron